מוקדש באהבה להורינו בהוקרה על תרומתם לעולם התרבות בישראל

הרבצנו ודי (יידיש)

שנה: 1966

מאת : מ. קייזר , אלכסנדר אקשטיין, ינוש אוסנקה, גוזדבה סטמפין, אברהם שולמן,  משה סחר, יצחק ברט,  שמואל פישר, שלום עליכם, משה ברודרזון, שמעון דז’יגן, שמואל טשסלר, ג. גלטשטיין

בימוי : שרגא פרידמן

השתתפו :שמעון דז’יגאן ; מישה נתן; יעקב ריינגלס ; כוכבה הררי ; דורה מגר

מתוך 'על המשמר',7.7.1966, ראיון מאת סטפאן גלברט עם שמעון דז'יגאן:

תכניתך האחרונה 'הרבצנו ודי' מוצגת כבר ברציפות זה החודש הרביעי... "תתפלא" - עונה איש שיחי בחיוך- "אבל עכשיו אחרי תכנית זו הנני מבולבל לגמרי... היו מבקרים ששיבחו את ההצגה, אך שהיו גם אחרים שכתבו רעות. אני מחשיב את אלה ואת אלה.  מפני שאני שמח תמיד ללמוד מהביקורת.  במקרה דנן הזדהיתי במאה אחוז עם הביקורת הגרועה  אך מה רצה הגורל? קרה איזה פאראדוכס משונה:  ביקורת קשה - והצלחה כבירה אצל הקהל... מגיעים הדברים לידי כך, שאני נאלץ להפסיק באמצע את מהלך ההצגה מפאת סערות הצחוק הפורצות.  מתלהבים מ'התחרות הבוקס' , מ'הביטניקים', מ'האלמן', מהמונולוגים - וממה בעצם לא?  אני מסכים בתוככי לבי עם מבקרי, אך מסתבר שהמלה האחרונה שייכת לקהל..."

מתוך 'על המשמר', סטפאן גלברט,7.4.1966:

מועדון התיאטרון ברח' מנדלי, שעמד תקופה ארוכה ריק ושומם, התעורר השבוע לחיים חדשים עם הפיכתו על-ידי הקומיקאי שמעון דז'יגאן לתיאטרון סאטירי (ביידיש) קבוע.  הבכורה של הסאטירה האקטואלית 'הרבצנו ודי', שבוימה בידי שרגא פרידמן, נערכה במוצאי חג הפסח וזכתה להדים טובים.